Spokojený život bez pohybu nevykouzlíš!

28. května 2017 v 22:00 | Reina Sun |  Žij pohybem!
Pohyb by měl být pro člověka jednou z nejdůležitejších věcí v životě, poněvadž je pro něj uzpůsobeno celé jeho tělo z hlediska stavby, anatomie a funkce. A když pohyb není nebo je špatně -> tak tělo bolí. Bolí, protože si natáhneme sval, který nebyl zvyklý plnit svou funkci a najednou jsme mu dali zabrat. Nedejbože si ho rovnou přetrhneme. Bolí, protože se flákal a teď je v zápřahu. Bez pohybu jsme náchylnější na zranění, na psychická onemocnění i civilizační choroby. Věděli jste například, že velice účinnou prevencí takřka všeho (diabetes mellitus, infarkt myokardu, astma bronchiale, obezita, ischemie mozku = mrtvice, ...) je nordic walking? To ,,blbé" chození o hůlkách je nejdoporučovanější aktivitou napříč věkovými kategoriemi i typy problémů!
A to vůbec nemluvím o ,,fitness holčinách". Věřte mi, že pohyb nekončí tím, že si na sebe navléknu sportovní oblečení dle poslední módy a vyfotím si selfíčko, které si dám do statusu na facebooku nebo ještě hůř, na instagram, aby všichni viděli, jak jsem strašně sportovní typ.
Kdepak, tam to začíná. Správná sportovní fotka by měla být se zrudlým obličejem, kapkami potu všude možně a s úsměvem od ucha k uchu, když už chci mít fotku. Protože to nám sport dává :) Je úplně jedno, co děláte, jen se u toho bavte, bavte se pohybem! S přáteli, sami, s kolegy z práce, se psem, vždyť je to jedno! Děláte to totiž pro sebe ;)

Nebo alespoň já to dělám pro sebe a protože mám pohyb jakýmkoli způsobem ráda. Proto je tu i takhle rubrika, chci mapovat, jak často se hýbu a co jsem schopna hecnout a co už ne. Prostě jestli to alespoň 3 x týdně taky zvládnu :)
Tohle jsou moje góly, vrcholné výkony nečekejte. Dělám to pro radost, jak už jsem několikrát zmínila. A pokud jste někdo lepší (což není těžké), gratuluji, jste dobří a pokračujte v tom dál! Pokud jste na tom jako já nebo hůř - to nevadí, jen vytrvejte! Tělo vám poděkuje :)
(Vím, že někdy ten čas prostě není. Obecně by se dospělý člověk měl zvládnout 3x týdně hodinku hýbat.) A jak to zvládám já?


23.5. = 12 km na kole = 45 minut

Vydala jsem se v Praze po cyklostezce podél Vltavy. Začala jsem v jedné uličce na Palmovce, směr Thomayerovy sady a už po cyklostezce kolem přístavu, golfového hřiště a dále po rovince. Musím říct, že jsem byla v Praze na kole poprvé, protože tu vlastní kolo nemám. Proto jsem využila Rekola. Jsem moc ráda, že jsem se projela, ač kolo nemělo přehazovačku a celkově bylo hodně retro, ale na klidnou projížďku mi to bohatě stačilo :)


24.5. = 90 minut šestkového volleyballu (tým po 4)

To je moje srdcová záležitost. Opět na amatérské úrovni, ale za to s nadšením! A přesně s takovou partou jsem si byla zapinkat. Pohodoví hráči, ale bez výkonu by to nešlo! :) A fakt jsem se hýbala, páč mě druhý den bolela prdel (ta ale taky) stehna a ruce.


27.5. = 60 minut fitness

Posilování mám nejmíň ráda (záměrně píšu nejmíň ráda, vyloženě nemám ráda běh..ale snažím se, občas).
Když už tak jen s vlastní vahou s kombinací pilates nebo jogy. A sama v posilovně - to ne! Když už tak skupinový kruháč (přeci jen, vás to vybičuje k lepším výkonům - navíc ten náš trenér, hmm...) nebo sama s karimatkou u Cassey.. Pro udržení se mi to stačí :)

(28.5. = festival Mezi Ploty

Kde plánujeme skákat a tancovat na koncertech asi tak od 12 do konce! :D Plus tam bude jóga a tak, takže nějaký jako pohyb tam bude :) Sice pohyb v závorce, ale za to radostný!)

Rozprouděná
Reina Sun



 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Natálie Natálie | Web | 29. května 2017 v 20:38 | Reagovat

focení se u všeho taky nechápu a neuznávám.. týjo.. děláš toho teda spoustu.. já se alespoň protáhnu když už nic.. protože nesnáším, jak cítím, že jsem celá ztuhlá a pomalu mě táhne každý krok jak nejsem protáhlá..

2 D D | Web | 3. června 2017 v 11:38 | Reagovat

Procházky mám rád a chodit mi nevadí, jen ta senná rýma není moc prima, když se tím přiživuje. Přetržený sval jsem v životě neměl ani žádnou zlomeninu. Ale mám v háji záda ze zaměstnání, kde jsem si zacvičil hodně.

3 MarijaKes MarijaKes | Web | 8. června 2017 v 14:44 | Reagovat

Já už nyní jen turistiku a to si vždy naplánuju výlet do 10 km. abych těch 15 ušla, protože vždy se někde odbočí, odskočí. Jo už nejsem nejmladší. Ale moje rekordy jsou 50 km 3x a 108 km nonstop za 28 hod. O tom asi budu muset napsat chlubící článek. Dalším rekordem bylo zdolání Gerlachovského štítu, když ještě byl přístupný bez průvodce a jen na vlastní nebezpečí. Tomu předcházel několikletý tréning vysokohorské ruristiky včetně výšlapu na Lomnický štít. To už je ale hodně hodně dávno. Také jsem pořádala s tátou a bratrem horskou cyklistiku v době, kdy horská kola ještě neexistovala, muselo nám stačit ruské kolo pěkně těžké, když jsme ho nesli na zádech do kopce. :-D Škoda, že nebyly digitální fotoaparáty a dokumentace je jen několik černobílých fotek nebo razítka z turistických chat. Chodit mě baví, ale už mě chytají záda....Také se říká sportem k trvalé invaliditě. Pohyb je zdravý, ale nic se nemá přehánět. Nejsem třeba zastáncem fitcenter. kdyby lidi méně jezdili autama a chodili pěšky nebo jezdili na kole, neseděli u počítače, nepotřebovali by fitka. :-D

4 Reina Sun Reina Sun | Web | 8. června 2017 v 17:00 | Reagovat

[3]: Páni, to jsi teda dobrá! :o
Samozřejmě souhlasím, není třeba makat 10 hodin denně ve fitku - to už zdravé fakt není. Proto mám radši aktivity, kdy jsem venku, udělám něco pro sebe i navštívím okolí :)

5 David David | E-mail | Web | 3. srpna 2017 v 0:33 | Reagovat

12 km na kole za den je nic moc, ale když jsem se vzápětí dozvěděl, že to bylo na Rekole, tak to máš teda můj velký obdiv. :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama